coaching online
Poradnik

Warto zdecydować się na coaching online? – poradnik

W dobie internetu coraz to większa ilość usług jest dostępnych online. Podobnie jest ze szkoleniem. Coaching online lub stacjonarnie to dwa odrębne elementy, które są od siebie zależne i z każdego z nich można wyciągnąć jak najwięcej wiedzy. Coaching online prowadzony jest przez internet przy wykorzystaniu takich narzędzi jak na przykład Skype, czy programy z możliwością video lub głosowej rozmowy – w zależności od preferencji zainteresowanego. Z pewnością wiele osób zastanawia, czy można się na nim nauczyć tyle samo co stacjonarnie? Jakie ma wady? Dlatego warto zapoznać się z dalszą częścią artykułu, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Coaching online – zalety

Coaching online różni się od tradycyjnego modelu formą przekazywania. Jednak nie jest mniej efektywny – wręcz przeciwnie. Duże znaczenie mają też preferencje zainteresowanego – każdy może różnie się czuć w danej sytuacji. Czasem coaching online jest najlepszym wyborem – np. przy długotrwałej rehabilitacji albo obecna sytuacja lockdownu związanego z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19. Wśród najważniejszych zalet można wyróżnić między innymi:

  • oszczędność czasu i pieniędzy – na przykład na dojazdy, nie trzeba wychodzić z domu przy różnego typu chorobach,
  • możliwość zachowania wysokiego stopnia prywatności,
  • większa możliwość dostosowania napiętego grafiku do danej sesji,
  • większa możliwość wyboru coacha.

Więcej informacji na temat sesji coachingowych czy coachingu online znajdziesz tutaj: https://ipri.com.pl/szkola-profesjonalnego-coachingu

Kto powinien postawić na coaching online?

Zapewne interesuje was, czy są jakieś kryteria dla coachingu online? Otóż każdy może z takiej formy szkoleń skorzystać. Jednak są osoby bardziej potrzebujące i należą do nich między innymi:

  • osoby schorowane,
  • osoby mieszkające w małych miastach lub wsiach,
  • osoby, które mają mały budżet,
  • napięty grafik,
  • osoby bardziej nieśmiałe, które mogą korzystać z coachingu głosowego,
  • osoby, które preferują kontakt online, lub mieszkają bardzo daleko,
  • osoby, które potrzebują wsparcia także poza szkoleniami.